lauantai 30. lokakuuta 2010

Jotain uutta

Leipomiseni on viime aikoina ollu tosi vähillä, en tiedä miksi ei juuri nyt liiemmin innosta. Ehkä siks kun Arnoldsin donitsitkin on aika hyviä :) No joo, voi olla, että kun yhdessä vaiheessa leivoin niin paljon, niin nyt on luonnollinen lepojakso :)

Joku aika sitten halusin kuitenkin kokeilla uunissa tehtävää juustokakkua.
Oon tullut siihen tulokseen, että hyydyttämällä tehty juustokakku on mun lempikakku, mutta ainahan voi kokeilla jotain uutta.
Oikeasti olisin halunnut tehdä ihan oikeaa New York Style-juustokakkua, mutta se ohjeistetaan tekemään päivää aikaisemmin ja ohje oli muutenkin sen verran työläämpi, että siinä lyhyessä ajassa mikä mulla oli päädyin helpompaan ohjeeseen.
Meidän pienessä keittokirjakokoelmassa on yksi loisto-opus, Iskuruokaa. Sieltä Mikko on ihan oikeasti tehnyt mulle iskuruokaa silloin kun alettiin deittailla :)
Iskuruokaa tarjosi vallan mainion, ja helpon, uunissa tehtävän juustokakun ohjeen. Kaurakeksi-voi-pohja, tuorejuusto, rahkaa sekä kananmuna.
Ja hyvältähän tuokin maistui! Lisukkeeksi tuli mustikkakastike, jonka Mikko pedanttina ihmisenä ja keittiöhifistelijänä oikein siivilöi :)

kuva on otettu äitini luona, lautanen ei ihan meidän tyyliä ;)


Mutta edelleen hyydytetty juustokakku on lempikakkuni. Tää on hyvä kakkonen :)

3 kommenttia:

  1. Namin näköistä! Ja kiva että postin lakoista huolimatta paketti tuli perille ja oli mieluinen =)

    VastaaPoista
  2. Minä sain maistaa ja vielä kaksi kertaa, nam ja kiitos!

    VastaaPoista

Ihanaa, kun kommentoit. Mai tykkää.