torstai 14. lokakuuta 2010

Harjoituskappale

Nyt kun olen innostunut leipomaan oon alkanut haaveilla paremmista työvälineistä. Eikä tilannetta auta se, että katselen päivittäin Martha Stewart Showta, jossa se käyttää unelmieni konetta. Kitchen Aidia nimittäin.
Haluaisin niin kovasti paljon sellaisen ikioman. Vaikka tällaisen kauniin värisen (blogin kanssa sävy sävyyn :) ):


No, ylimääräistä rahaa ei kuitenkaan ole mulle suotu, joten ihanuus saanee odottaa jonkin aikaa.
Mutta ei hätää, sillä sain korvikkeen ja harjoituskappaleen! Poikettiin pikaisesti Fida Lähetystorilla viime lauantaina ja mitäs sieltä löytyikään?! Philipsin täysin kelpo Ahkera yleiskone hyvin halvalla (miten symppis nimi) ! Kone on vanha, viikonloppuna vieraillut ystäväni oli kovin iloinen törmätessään lapsuutensa koneeseen :D
Mikko lupasi, että jos nyt tällä harjoittelen ja todella koen tarvitsevani konetta, voisin sitten joskus saada ihan ikioman ihkaoikean Kitchen Aidin. Jee :)

Heti sunnuntaina piti tietty sit kokeilla, miten kone toimi. Ja hyvinhän se toimi! Mä kun olen sellainen miljoonaan suuntaan sykkivä ja samaan aikaan pitäisi tehdä montaa asiaa, niin kone kyllä helpottaa työskentelyä. Aikaisemmin olen epätoivoisesti viritellyt vatkainta pysymään paikallaan, mutta sehän ei tuota kuin vaikeuksia. Ja sotkua. Pitäisi kokeilla pystyykö Ahkera oikeasti pyörittään taikinaa. Tekisi mieli korvapuusteja, mutta en jaksa sitä pitkää vaivaamista.

Niin ja mitä siis tein silloin sunnuntaina?
No suklaakakun! Sellaista oon halunnut kauan tehdä ja oon metsästänyt hyvää ohjetta. Nyt vaan nappasin nopeasti jonkun ohjeen, kun hinku Ahkeran testaukseen oli suurempi kuin itse kakku. Löysin reseptin täältä. Kakku osoittautui kyllä aikas hyväksi, erityisesti täyte/kuorrutus. Parempaa kakkupohjaa metsästän vielä.

Kuvakin kakusta tuli, joskaan ei niin edustava :D Pyysin Mikkoa ottamaan kuvan ja kas tällainen siitä tuli:


Mikon sanoin: onhan siinä kakku, suklaata ja pyöreäkin on.

1 kommentti:

  1. Täällä ei ollutkaan sun meiliosoitetta, joten laitatko mulle meilitse sun yhteystiedot osoitteeseen sortofpink@gmail.com niin saan postitettua sinulle pikkupaketin blogissani olleeseen haasteeseen liittyen =)

    VastaaPoista

Ihanaa, kun kommentoit. Mai tykkää.