tiistai 13. syyskuuta 2011

Murtunut jauhopeukalo

Onneksi vain kuvainnollisesti.

En ole nimittäin leiponut aikoihin. En tiedä miksi. Joku rikkoi mun jauhopeukalon.
Harmittaa, koska olisi kiva leipoa. Ja olisi kiva syödä niitä leipomuksia.
Ja harmittaa, kosa leivonnat on ollut iso osa blogia ja nyt ne jutut on jääneet vallan.

Moneen kuukauteen en ole juuri mitään leiponut, kesälläkin pääasiassa vanhoja tuttuja.
Ja yksi niistä oli vielä ihan onneton versio alkuperäisestä. Jättidominokakku lässähti ja päätyi puolikkaaksi versioksi oikeasta :) Onneksi maku oli hyvä.



Mahtui joukkoon yksi ihana uusi tuttavuuskin, mansikkabrita. Oon vältellyt britan tekemistä, koska ajattelin, että marengin tekeminen olisi hurjan vaikeaa. No, eipä ollutkaan, kiitos yleiskoneen. Käsivatkaimella en varmaan jaksaisi vatkata tarpeeksi kauaa :) Ohje britaan löytyi täältä.


Kovin kesäisiä siis nämä leipomukset.
Nyt kun kesä meni, pitäisi keksiä jotain syksyisempää sortimenttia. Peukalo tuntuu hiljalleen parantuvan ja jotain olisi kiva tehdä...

Ehdotuksia? Onko joku tehdnyt britaa muilla täytteillä? Millä?
Entä millaisia omenaleipomuksia harrastatte näin syksyisin?

3 kommenttia:

  1. Oi, ei ole britakakkua voittanutta! Ja nimenomaan mansikoilla, mä voisin elää sillä yksin :) Olen kuullut, että kiiweilläkin se onnistuisi, itse en ole kyllä koittanut.

    VastaaPoista
  2. Raparperibrita on parasta ikinä. Maistuis varmaan sullekin, raparperistä kun tykkäät :) Blogissani on mulla tästä juttukin kun sitä kesällä tein, ohjeen voi käydä kurkkaamassa sieltä, jos mielii. Vielä raparpereista muutaman varren voin saadakin.

    Omenoista tulee tehtyä omenahyvettä, erilaisia piirakoita, keikauskakkua, omenakinuskikakkua yms. Voin plärätä sulle jotain kivoja reseptejä jos tahdot.

    Torstaina päästäänkin sitten leipomaan ihan muita juttuja, jee! Silloin odottaa kyllä herkutteluhetket, niin suulle kuin silmällekin. Oon nimittäin ottamassa mukaan yhtä jos toista tarpeellista..

    Pakko vielä sanoa, että uskomaton kolmannen asteen yhteys meillä tänään! Torstaina nähdään :)

    VastaaPoista
  3. Brita on parasta! Mä olen tehnyt kiivitäytteellä, toimii! Mansikoilla tulee kyllä ehkä parasta, mutta talvisin kiivit korvaavat vallan hyvin kyllä.

    VastaaPoista

Ihanaa, kun kommentoit. Mai tykkää.